Бенефициите и важноста на спиењето

Ние трошиме околу една третина од нашите животи во спиење. Зошто?

Бидејќи на нашите тела им е потребен одмор за да можат да функционираат во текот на денот. Иако спиењето е една од нашите основни дневни потреби, повеќе од 60 проценти од возрасните велат дека нивните потреби за спиење не се целосно исполнети во текот на неделата. Спиењето, како исхраната и физичката активност, е од клучно значење за нашето здравје, и кога не спиеме доволно, ние жртвуваме повеќе од нашето здравје.

Колку часови спиење ми е потребно?

Барањата за спиење варираат од човек до човек. Колку спиење ви е потребно, ќе се разликува во зависност од возраста, а особено од начинот на живот и здравјето. При определување на вашите лични потреби за спиење, важно е да се процени не само кога легнувате да спиете, туку исто така да испитате кои други фактори влијаат на квалитетот и квантитетот на спиењето што ви треба. Општо земено, Националниот институт за здравство ги предлага следниве препораки за спиење според возрасната група:

Возраст Препорачани количини на спиење во текот на ноќта
Новороденчиња 16-18 часа
Деца од предучилишна возраст 11-12 часа
Деца од училишна возраст Најмалку 10 часа
Тинејџери 9-10 часа
Возрасни 18+ (вклучувајќи ги и постарите лица) 9-10 часа

 

 

Важноста на квалитетното спиење

Лесно е да се размислува за спиењето како време кога вашето тело и мозокот привремено се исклучуваат и одмараат. Вистината е, сепак, за време на одморот вашиот мозок надгледува спектар на биолошки одржувања и се подготовува за следниот ден.

Поконкретно, зошто ни е потребен добриот сон?

1. Доброто спиење му овозможува на вашиот ум да се врати во фокусот и да се справи со оние незгодни ментални предизвици. Тоа, исто така може да ја стимулира креативноста.

2. Спиењето е најважното време за да ги обликувате спомените и да ги поврзете настаните, чувствата и искуствата. Всушност, спиењето е услов за формирање на нови начини на учење и меморија во мозокот.

3. Спиењето е механизам на вашето тело за да се спречи инфекцијата. Кога не сте доволно наспани, вашиот имунолошки систем е послаб, со што ќе бидете повеќе подложни на болеста.

4. Енергетските нивоа за здрав сон се повисоки, а вашата ментална свесност е поакутна. Добриот сон е исто така поврзан со подобрени атлетски перформанси, вклучувајќи поголема брзина, агилност и рефлекси.

5. За време на спиењето, вашето тело ја поправа штетата предизвикана од стрес, ултравиолетови зраци и друга штетна изложеност, како и повреди на мускулите и други трауми.

Кога не сте доволно наспани, не само што ќе изгубите од клучните придобивки на спиењето, туку исто така станувате подложни на голем број краткорочни и долгорочни здравствени ризици. Истражувањата покажуваат дека луѓето кои не спијат доволно имаат зголемен ризик за:

  1. Автомобилски несреќи поради дремливо возење
  2. Професионална повреда поради прекумерна поспаност и намалена будност
  3. Дебелина поради зголемен апетит
  4. Психијатриски состојби, како што е депресијата
Лоши навики поврзани со спиењето

Добар сон води до здрава функција на мозокот, подобрување на здравјето и намален ризик за несреќа и повреда, но не е измислен целосен сон. За да ги добиете целосните придобивки од спиењето во текот на ноќта, бидете сигурни дека не сте дел од овие лоши навики поврзани со спиењето:

Лоша навика број #1: Можеби не се чувствувате поспано во текот на денот но, доколку спиете само еден час помалку од вашето вообичаено време за спење може да се соочите со поспаност во текот на денот и успорено размислување.

Лоша навика број #2: Доколку не спиете доволно во текот на неделата, можете да надокнадите за време на викендот… Истражувањата покажуваат дека спиењето и одмарањето за време на викендот само делумно го намалува дефицитот за квалитетен сон.

Лоша навика број #3: Дополнителното спиење во текот на ноќта може да биде лек за напорниот ден. Некои луѓе се трудат да спијат повеќе од 9 часа навечер но, кога ќе се разбудат повторно се чувствуваат ненаспани и уморни. Прекумерното спење е само резултат на квантитет, а не квалитет.

Сепак, доколку се соочувате со несоница или неквалитетно спиење, консултирајте се со вашиот лекар за да постигнете поздрав сон и поквалитетен живот.

Do you like this post?
  • БРАВО
  • УБАВО
  • ХАХА
  • ЛЕЛЕ
  • ТАЖНО
  • УПМ

напиши коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.